سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلنوشته‌های علی زمانی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کاربرد تسمه بسته بندی در صنایع سلولزی

    نظر

تسمه های بسته بندی در صنایع مختلفی به کار برده می‌شوند که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها صنایع سلولزی است در این مقاله به بررسی کاربرد تسمه بسته بندی در صنایع سلولوزی خواهیم پرداخت. 

به نقل از وب سایت صنایع سلولوزی درست است برخی محصولات درون جعبه جای می‌گیرند تا آسیب نبینند یا اجزایشان پخش نشود؛ اما برخی دیگر پتانسیل چنین بسته‌بندی را ندارند. در چنین صنایعی مانند نساجی، تیرآهن، صنایع سلولزی و... عدم وجود چنین پتانسیلی به‌وضوح حس می‌شود. در این مطلب، سعی کرده‌ایم با ارائه مطالب کاربردی، کاربرد تسمه بسته بندی پلاستیکی در صنایع سلولزی را بیان کنیم. 

تسمه بسته بندی چیست؟

تسمه بسته بندی نوعی کالای کارآمد برای بسته‌بندی محصولات است. این محصول با تثبیت بار روی پالت‌ها و کنار یکدیگر، علاوه‌بر افزایش استحکام، حمل‌ونقل آن‌ها را هم آسان‌تر می‌کند. فرآیند تسمه‌کشی برای افزایش استحکام بسته‌ها، تقویت کارتن‌ها و محکم‌کردن اقلام روی پالت‌ها هنگام حمل و نگهداری بهینه، مورد توجه بسیاری از صنایع است.

به‌صورت کلی، تسمه بسته بندی به بسیاری از صنایع کمک می‌کند تا بر چالش‌های ایمن‌سازی محصولات و بارهایشان غلبه کنند. در نظر داشته باشید بهترین و مناسب‌ترین تسمه برای محصولاتتان، تسمه‌ای‌ست که با توجه به وزن و ابعاد محصولات، نوع تسمه‌کشی، نوع دستگاه، سیستم جابه‌جایی و تعداد بسته¬بندی کالاها انتخاب می‌شود.

معرفی انواع تسمه بسته بندی

تسمه بسته بندی پلاستیکی (پلیمری) و فلزی از انواع این محصولات‌اند که در طیف گسترده‌ای از صنایع استفاده می‌شوند. هر کدام از این تسمه‌ها نیز براساس تکنولوژی ساخت و سازگاری با انواع دستگاه تسمه‌کش، تنوع بسیاری دارند.

تسمه پلی‌پروپیلن یا تسمه PP

تسمه بسته بندی پلاستیکی PP از رایج‌ترین تسمه‌های مورد استفاده در صنایع مختلف ا‌ست. این محصول با توجه به انتظار و نیاز شما برای تسمه‌کشی، دارای مقاومت کششی، عرض و انداره متنوعی‌ست. این نوع تسمه را می‌توان در انواع دستگاه تسمه‌کش دستی یا خودکار استفاده کرد.

تسمه پلاستیکی PP برای تسمه‌کشی بسیاری از محصولات سبک و نیمه‌سنگین مناسب است. کاربرد گسترده این محصول را می‌توان در کارتن‌های بسته‌بندی، بسته‌بندی لوازم خانگی، مصالح ساختمانی و... به‌وضوح مشاهده کرد. دلیل اصلی کاربرد گسترده تسمه بسته بندی پلاستیکی PP، مقاومت بالا، سبکی و انعطاف‌پذیری خوب آن است.

تسمه پلی‌اتیلن ترفتالات یا تسمه PET

تسمه بسته بندی پلاستیکی PET یکی از انواع تسمه‌های کاربردی‌ست که برای بسته‌بندی محصولات سنگین و کالاهای صنعتی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، هنگام بسته‌بندی کالاهای نسبتا سنگین مانند کاشی روی پالت، نساجی و... می‌توان بدون نگرانی از این تسمه استفاده کرد.

این محصول استحکام کششی بیشتری نسبت به تسمه PP دارد و در برابر حرارت نیز مقاوم‌تر است. علاوه‌بر آن، مقاوم‌بودن آن در برابر اشعه ماوراء‌بنفش از دیگر خصوصیات این نوع تسمه به حساب می‌آید. استحکام و انعطاف خوب این محصول باعث شده است برای بسته‌بندی محصولات کوچک، سبک، محصولات حجیم یا نسبتا سنگین یک انتخاب ایده‌آل باشد.

تسمه فلزی

قبل از پیدایش تسمه بسته بندی پلاستیکی، تسمه‌های فلزی برای بسته‌بندی کالاها به وفور استفاده می‌شدند. اکنون با عرضه تسمه‌های PET و PP مانند گذشته در همه صنایع از این محصول استفاده نمی‌شود. از این‌رو، تسمه‌های فلزی بیشتر در صنایع سنگین و فوق سنگین برای بسته‌بندی محصولات بسیار سنگین کاربرد دارند.

به‌صورت کلی، می‌توان تسمه فلزی را یکی از مهم‌ترین ابزارهای صنعتی برای بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله کالاهایی با لبه‌های تیز و بسیار سنگین محسوب کرد. این محصول گزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای حفاظت از محموله‌های سنگین حین حمل است.

کاربرد تسمه مناسب در صنایع کاغذ، مقوا و کارتن

تسمه بسته بندی پلاستیکی یک راه حل مقرون‌به‌صرفه برای بسته‌بندی و تسمه‌کشی‌ست. هنگام بسته‌بندی محصولات سلولزی نظیر کاغذ، مقوا و کارتن با وزن نسبتا بالای این محصولات روبه‌رو هستیم. از این رو نیاز است متناسب‌ترین تسمه تهیه شود، بتواند این محصولات را کنار یکدیگر نگه دارد و استحکامشان را افزایش دهد 

تسمه بسته بندی پلاستیکی (پلیمری) کارایی بالایی برای بسته‌بندی محصولات سلولزی دارد. همین محصول برای استفاده در دستگاه تسمه‌کش و صنعت کاغذ می‌تواند تنوع بالایی هم داشته باشد. در همین حین، امکان سفارشی‌سازی تسمه با توجه به عوامل مختلف و نیازتان، انتخاب مناسب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تسمه را آسان‌تر می‌کند.

تسمه بسته بندی پلاستیکی را می‌توان در دستگاه‌های دستی، پرتابل، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک استفاده کرد. نوع، درجه کیفی، ضخامت و عرض تسمه مورد استفاده در حوزه فعالیتتان براساس اندازه، ماهیت و وزن محصولات کاغذی‌تان تنظیم می‌شود.

انتخاب تسمه پلاستیکی مناسب در کاغذ، مقوا و کارتن

به جرات می‌توان گفت تسمه پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) کاربرد گسترده‌تری در بین انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی (پلیمری) دارد. در برخی مواقع به علت اندازه و ابعاد بسته‌بندی ممکن است استفاده از تسمه پلی‌پروپیلن (PP) انتخاب مناسب‌تری باشد.

در هر حالت، برای انتخاب مناسب‌ترین تسمه برای حفظ و نگهداری محصولاتتان نیاز دارید، سازگارترین و مناسب‌ترین محصول را تهیه کنید. البته، انتخاب تسمه بسته بندی پلاستیکی مناسب در صنعت کاغذ، مقوا و کارتن به عوامل مختلفی وابسته است.

اولین و مهم‌ترین عامل، جایگاه تولیدی شرکت است. به همین علت، صنایع سلولزی را می‌توان به سه دسته صنایع مادر، صنایع تبدیلی و صنایع محصول نهایی تقسیم‌بندی کرد. هر کدام از این تقسیم‌بندی‌ها نیازمند نوع متفاوت و خاصی از تسمه بسته بندی پلاستیکی هستند.

در هر سه سطح صنعت سلولزی، انتخاب متریال و دستگاه تسمه‌کش با توجه به ابعاد و اندازه کالا، سرعت تولید و وزن محصول نهایی انجام می‌شود. در صورتی‌که در صنایع سلولزی مشغول هستید، بهتر است برای خرید هوشمندانه و متناسب، از متخصصان حوزه بسته‌بندی شرکت تسمه به¬بند یزد کمک بگیرید. کارشناسان فروش صنایع بسته‌بندی به بند آماده پاسخگویی به شما برای ارائه محصول و مشاوره خرید به شما هستند.

به عنوان نمونه، در صنایع مادر ورق و کاغذ که تولیدات به شکل رول‌های بزرگ و استوانه‌ای هستند، استفاده از تسمه‌های PP و PET انتخاب ایده‌آلی‌ست. در این صنایع، با توجه به عواملی مانند سرعت تولید، می‌توان از دستگاه تسمه‌کش اتوماتیک یا پرتابل استفاده کرد.

جمع بندی

فکر می‌کنیم با مطالب ارائه‌شده در این مطلب بتوانید تسمه بسته بندی مناسب با حوزه کاریتان را تهیه کنید. با این‌حال اگر در این مسیر مشکلی برایتان ایجاد شد، تجربه و تخصص سه دهه‌ای متخصصین صنایع بسته‌بندی به بند همراهتان است. دانش و مهارت کارشناسان ما شما را به یک قدم جلوتر هدایت می‌کند.

اگر در صنایع سلولزی کاغذ و کارتن فعال هستید، حتما به دستگاه تسمه‌کش و تسمه بسته بندی نیاز دارید. فرصت را از دست ندهید و همین حالا با کارشناسان مجرب به بند تماس بگیرید. متخصصین این مجموعه با دانش و تخصص روز، پس از بررسی تمام جوانب کارتان، متناسب‌ترین محصول را به شما ارائه می‌دهند و همواره با خدمات قبل، حین و پس از فروش درکنار شما خواهند بود.